Целта на семинара е да запознае преподаватели и докторанти с практични, лесни за използване инструменти с изкуствен интелект (ИИ), които повишават академичната продуктивност, подпомагат преподаването и улесняват административните задачи. Участниците ще изследват как ИИ може да помага при планиране на уроци, създаване на съдържание, оценяване, научноизследователска дейност и комуникация, като едновременно се спазват етичните и педагогическите стандарти. Предвидени са практически занятия, за участниците с цел да изградят умения и да се запознаят с вече готови за използване инструменти.
Дата: 29 октомври 2025 г., 15:00–17:00 ч. (EEST)
Продължителност: 2 часа
Място: Онлайн обучение (връзката ще бъде изпратена един ден преди семинара)
Целева група: академичният състав на VMU и докторанти от Transform4Europe
Лектор: Lina Abraitienė, Institute of Foreign Languages, Vytautas Magnus University
Регистрация: https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=iRNwEFtPeEC66iCeOcYhDg1EX4ym7UdEsugefhDOgSFUMUhJRkIyNklITDAwSURPVDlHRkoyMjNJNy4u&route=shorturl
Съдържание на семинара
Изграждане на ваш набор от ИИ инструменти.
Практическа дейност: създаване на персонализиран списък „ИИ инструментариум“ за академичните задачи и споделянето му с колеги.
Въведение в ИИ в академичната среда.
Практическа дейност: групова дискусия – „Как вече използвате ИИ (съзнателно или не)?“
ИИ за планиране на уроци и създаване на съдържание.
Практическа дейност: използвайте ChatGPT или други ИИ инструменти, за да генерирате план на урок или учебни материали за вашата дисциплина.
ИИ в оценяването и обратната връзка.
Практическа дейност: изпробване на инструменти (напр. Gradescope, ChatGPT) за създаване на тестови въпроси или автоматизирана обратна връзка.
Подкрепа на научните изследвания с ИИ.
Практическа дейност: използване на инструменти като Elicit или Scite за намиране на източници, обобщаване на статии или генериране на изследователски идеи.
Управление на времето и автоматизация на задачи.
Практическа дейност: създаване на седмичен планер или асистент за отговори на имейли с ИИ (напр. с Notion AI или интелигентните отговори в Gmail).
ИИ за създаване на презентации и визуални материали.
Практическа дейност: проектиране на презентация с помощта на ИИ (напр. Canva Magic Design, Tome.app) за предстояща лекция.
Етично използване на ИИ в преподаването и обучението.
Практическа дейност: обсъждане на казуси – „Къде е етичната граница при използването на ИИ от студентите?“